2009. november 21., szombat

Bonsai teleltetése / leírás-képekkel /





















































































































Idén földbe süllyesztve teleltetem a fákat,ugyanis tavaly faforgácsban teletettem és nem igazán váltotta be az elképzeléseimet (ez nem azt jelenti hogy nem jó módszer!)! a faforgácsba rengeteg élősködő és kártevő bújt meg a tél folyamán és sokat kínlódtam vele a tavaszi ültetések során,ezért választottam ezt a módszert.

Teleltetés menete:
Tisztítsuk meg a talajt teljesen gyommentesre,ehhez elég egy lapát amivel a föld felső 3-4 cm-ét eltávolítjuk (1. kép) ,ha ezzel megvolnánk a bonsait kivéve a tálból megnézzük kb milyen vastagságú a gyökérzóna (pl: 5 cm -es gyökérzónával rendelkező fánál 8-10 cm mélységű gödröt ásunk a talajba 2-3 kép.),ezt követően a talaj alját meglazítva porhanyós állagúra dolgozzuk,hogy a belehelyezett fa teljes gyökértalpal felfeküdjön. a fát belehelyezzük az előkészített talajba és óvatosan betakarjuk a többi földel,lényeges ,hogy a gyökérlabda mellet kissé megnyomkodva stabilizáljuk a fánkat de ne túlságosan tömörítsünk(5-6 kép.)!! Ha ezzel megvolnánk célszerű betakarni a gyökérnyakata föld felszínétől számított 3-5 cm-es magasságban feltakarni ( "csibézni") 7-8 kép!!

A teleltetett fákat ebben az időszakban nem kell öntözni a talaj elég nedsvességet biztosít számukra! Téli védelmet igazából a nagy hidegek idején kell még elvégezni én személyszerint szalma takarással szoktam megoldani.A háziállatoktól való védelmet egy hálóval való körbekerítéssel szoktam megoldani ami elég hatékonynak bizonyult.

Jó munkát mindenkinek.
Hirth János

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése