2011. május 1., vasárnap

Nyílt levél!

„Tisztelt” Katona Ervin, Szimon Csaba!

Sajnos nem hallhattam saját fülemmel azokat a szavakat, amiket Katona Ervin intézett hozzám a Klubtalálkozó alkalmával. Döbbenten hallottam Alelnökünk beszámolóját, amikor elmesélte, hogy Katona Ervin egy újságcikkre épített monológot adott elő az én távollétemben, pocskondiázva más clubok előtt a nevem. Sajnálatos, hogy ilyen célra használta fel a klubtalálkozót, ami először került megrendezésre az országban!
Tiszteletlenség volt a jelenlévőkkel szemben, hogy a rájuk semmilyen téren nem tartozó „előadást” voltak kénytelenek végighallgatni.  
Nem vonom kétségbe Katona Ervin évek során elért munkásságát. Egészen a mai napig tisztelettel beszéltem róla, de ezt nem gondoltam volna egy „elnökről”, hogy személyemet egyáltalán nem ismerve, egy újságíró által megjelent cikken felbuzdulva bírál engem. S úgy gondolom, hogy ez nem engem minősít!!!

De mi okozhatott ekkora felháborodást a cikkben?!?

-„ Kaposváron él az ország egyik legnépszerűbb bonsai szakértője, Hirth János, aki klubot is alapított a művészi hobbi köré.”
 –
Talán ez?  Mi lehet ebben a sértő? Nagyon-nagyon sokan ismernek és keresnek naponta. Nagyon-nagyon sok munkám van benne. Miért nem lehetnék népszerű. Naponta járnak hozzám az emberek, hogy megköszönjék, hogy segítettem nekik, abban, hogy hogyan gondozzák, neveljék, ápolják bonsaiaikat. Az ország minden részéről (s sokszor külföldről) is jönnek rendszeresen, kifejezetten hozzám, vagy keresnek meg emailben, skypon!
S igen átadom szívesen a tapasztalataimat mindenkinek, aki megtisztel azzal, hogy megkeres!

 Vagy talán erre? :

„Több mint százezren voltak kíváncsiak fél év alatt arra a bonsai-blogra, melyet Hirth János, a Bonsai Klub Kaposvár elnöke ír hétről-hétre

Igen, ez igaz és nagyon örülök neki!


Vagy ez?:

„Mára nemcsak egy közösséget hozott létre, de rendszeres előadója a Soproni Egyetemnek, ahol Bonsai Akadémiát indított.”

A Bonsai Akadémia nevet nem én adtam, ezt az újságíró félreértette. Felkértek egy előadássorozatra! S igen, büszke vagyok, hogy részt vehettem egy ilyen lehetőség megvalósításában!
A Nyugat-Magyarországi Erdészeti Egyetem Erdészeti Múzeumának Igazgatója szervezte ez az előadássorozatot, amiben segédkeztem, mint szervező és előadó, feleségemmel együtt. Az előadásokon részt vettek laikusok, egyetemisták, egyetemi tanárok az Erdészeti Egyetemről, s a közel három és fél órás előadás után csupa pozitív visszajelzést kaptunk.
Nem értem Ervinnek mi gondja van ezzel, ott volt az előadáson? Hogy tud arról véleményt nyilvánítani, arról amiről fogalma sincs!!!!


Vagy ez?:

„Ezen a tanfolyamon a bonsaiok története mellett a növény gondozásáról, a neveléséről is beszél a kaposvári szakember, akinek egyébként országszerte híre van.”

Ebben sem látok kivetni valót, hacsak nem a szakember szó böki Ervin szemét. De kit is nevezünk szakembernek, akit egy magasabb szervezet előtt tett vizsga után alkalmasnak találnak erre a címre (a mesteri titulusról ne is beszéljünk!).
Magyarországon nincs ilyen iskola, ahol ezt a „szakmát” tanulni lehet hivatalosan, így bárki- és senki se lehet szakember.

Vagy ez?:

„Azt mondta: a bonsaiok ápolását bárki könnyen megtanulhatja és szívesen lát el bárkit tanácsokkal, annak idején ugyanis, amikor néhány évvel ezelőtt elkezdett érdeklődni a különleges törpefák iránt, ő a fővárosban próbálkozott, ám ott kizárólag pénzért kínálták a szakmai fortélyokat.”

Ez már érthető lehet bárki számára. A pénzért árult információ, amivel esetleg még nem is lenne gond.  Természetesen fizessünk a megfelelő információkért.
Elnézést kell kérnem viszont a főváros szóért, ami igen általánosító kifejezés ebben a szövegkörnyezetben. Természetesen tisztelet a kivételeknek, akik a fővárosban élnek, s minden hátsó szándék nélkül, lelkesen, s a szakmához méltóan végzik a dolgukat!
Sajnos viszont mind a mai napig több „bonsaios” számára a pénzkörül forog a „bonsai kultúra”. Mindennek meg van az ára, és már jó néhányszor közölték is velem ezt, az erre beállított emberek.


„Azt mondta: föladta már a próbálkozást a hazai kézművesekkel, olyan drágán dolgoznak, hogy még így is olcsóbban megússza, ha Japánból szállítják neki.”

Öszintén nem így van????  DE!

De nem akarok mindent felsorolni….itt elolvashatja (tovább az újságcikkre>>>)akit érdekel!


Személy szerint, nem kívánok a továbbiakban ezzel foglalkozni, s bármilyen további vitába szállni Katona Ervinnel, mert ez a megnyilvánulása, dühös megjegyzései ŐT minősítik!

 Nem értem mit ártottam Nekik, hogy bármely írásomra, megnyilvánulásomra úgy veti rá magát Ő és „emberei”, mint valami veszélyes bűnözőre
Úgy látszik van valami titkolni és félteni valójuk,  mert csak azt az embert akarják kikezdeni akitől valamiért „tartanak”!
 Miért kell-kellene „tartani” tőlem??
Nem értem. Egy hobbista vagyok, aki megpróbál és megpróbált nagyon sok munkával minél többet „megtanulni” a bonsairól, s tudását átadni azoknak, akik erre fogékonyak!
Nem akarok, tudok megfelelni mindenkinek, aki ismer engem és tudásomat, az ezután is hozzám fog fordulni tanácsért, segítségért, baráti beszélgetésre.
Az pedig, hogy rövid idő alatt elég nagy „hírnévre” tettem szert?
Ez nem holmi újságcikknek, hanem áldozatos napi 16 -18 óra munkámnak, segítőkészségemnek köszönhetem. Mindenki előtt nyitva az út, lehet utánam csinálni.

Úgy érzem, nagyon Kommunista módszerek és elvek működnek még Magyarországon, központi irányítással szeretnének mindent megoldani! Azonban a változást nem lehet megállítani, és az új gondolatokat, a fiatalabb generációt nem lehet megfélemlíteni, a lavina elindult….

Kedves Szimon Csaba bonsai mester!
  A fáim olyanok amilyenek, láttad őket, s nem titok, hogy 3-4 éve kezdtem a fáim alakítását nyilvánosan is közzétenni.
 Nem vonom kétségbe tudásodat, de mindenkinek, biztos Neked is vannak el-elszúrt alakításaid (mint ahogy az enyéimet mindig is vállalom).
 Azt viszont nem gondoltam, hogy akit tiszteltem és láttam fantáziát a kapcsolatunk magasabb szintre emelésében, vicc tárgyává tegyen a hátam mögött. Azt hittem rosszul hallok!!!! De sajnos nem….! Egy olyan kép omlott össze bennem, amit nehezen emésztek meg. Nem ezt az embert ismertem meg Benned, hogy képes vagy beállni az engem szapulók közé, ha az érdeked azt kívánja!
Sajnálatos a „bonsaios társadalomra” nézve, hogy ilyen emberek maradnak fontos pozícióban, s így a fejlődés halálra van ítélve!



Elérhetőségeimet bármelyik érintett fél jó pár weboldalon megtalálja. A személyes találkozást a szombati megnyilvánulásuk után kerülném!

Hirth János






























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése